The 305 heads I used had a smaller combustion chamber than the 350 heads that were on the motor originally so it bumped the compression a little The downside was the heads also had smaller valves so that was a bit of a disadvantage I think there are two sizes of intake valves used on some of the 305 heads from that era Some have 172 intake valves and others
305 vs 350 vortec heads- different pistons, and 350 cam in the HO version 190hp vs the 145 and 150hp of the LG4 HO= L69 same block and heads in both ive owned lots of both and they always run good most ppl who complain about 305 engines have one thats dead tired and about to die, in which any size of engine like that is gonna run bad and be bad305 Vortec heads 5 or 059 casting 184 intake valve 15 Exhaust 350 Vortecs 906 or 062 casting
305 vs 350 vortec headsのギャラリー
各画像をクリックすると、ダウンロードまたは拡大表示できます
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
「305 vs 350 vortec heads」の画像ギャラリー、詳細は各画像をクリックしてください。
I think the 305 Vortec heads have a chamber difference (smaller) and possibly smaller valves Be sure if bolting a 350 head on a 305 you don't accidentally reduce the CR A 1 point of CR reduction on a low compression 305 coupled with a performance cam with a late intake close could cancel out any gains gotten from putting the heads on If your 305 has flat top pistons mill the heads down to 5860cc and install with a thin 015" felpro 1094 gasket Idealy you would want a 305 piston with a small dome like a KB144 when using 67cc heads (milled to 6264cc) a thin gasket and that cam (A true 98 to 101 compression ratio) That would run pretty good
Incoming Term: 305 vs 350 heads, 305 vortec heads vs 350 vortec heads, 305 vs 350 vortec heads,
0 件のコメント:
コメントを投稿